Recept på mina cupcakes

Cupcakes             
Ugnstemperatur 175 grader. Gräddningstid 35-40 min.
 
50 g margarin/smör
1,25 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
Smaksättning: 2 tsk vanillinsocker/rivet skal av en halv citron
 
Gör så här:
Kan gräddas i kransform/ avlång bakform eller rund form. Sätt på ugnen. Smörj och bröa formen. Smält fettet och häll i mjölken. Den kan bli varm. Vispa ägg och socker pösigt med en elvisp. Tillsätt fett och mjölk, ev. smaktillsats och sist mjölet blandat med bakpulver. Häll i smeten i formen. Grädda kakan i nedre delen av ugnen 35-40 min.
 
Frosting     
Färdig på 10 min
 
60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk saft av en färskpressad citron
100 g Philadelphiaost
Några droppar valfri karamellfärg
 
Gör så här:
Vispa smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaft krämigt. Vispa i Philadelphiaosten. Färga glasyren i olika färger eller behåll den vit. Spritsa eller bred den på cupcakesen och garnera med strössel.
 
Smaklig måltid. /Emblych

Kommentarer
Postat av: Vickan - Pinkoholic

Förstod inte din kommentar så bra ;) Vad är ordet "löglig" och "konstigel"? Ha d fint :)

2012-07-16 @ 19:26:45
URL: http://blogg.alltirosa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0